Merengés

Az előbb akartam írni egy bevezetőt ehhez a posthoz, de rájöttem, hogy annyira béna, hogy inkább kezdem in medias res...
Szóval, csak azon merengtem mostanában, hogy eltelt az idő. Ezt észre se venné az ember, ha a külvilág nem változna az idő folyásával... De biza változik, nem is kevés mértékben, mintha állandóan jelezni akarna nekem, hogy 'teh ott, csinálj már valami érdemlegeset ezen a Földön, ne kelljen majd hiába meghalnod!'. Ilyen gondolatok ugranak be legalábbis, amikor a külvilág változásait figyelem.
Néha úgy érzem, mintha már egy ideje hibernálnék, vagy, hogy normálisabban fejezzem ki magam, mintha megálltam volna az úton. Az úton, amelyiken mellettem tömegek vonulnak el nap mint nap...meg olyan emberek, akik valamikor még nem is léteztek, nemcsak fizikálisan természetesen, hanem hogy is fejezzem ki magam: "státuszban".
És igen, ezek a mai fiatalok... Azt hiszik az vonzó, ha agyonégetik magukat a szoláriummal, sűrűbben használják a hajsimítót , mint a fésűt, s úgy pózolnak a különböző 'közösségi oldalakon, mintha hasgörcsük lenne.... Ha azt mondom, hogy hányingerem van, még elég szépen fogalmaztam. Nem az a baj, hogy szépek akarnak lenni, hanem az, hogy csak szépek és semmi más. Mert a más, az már zavaró. Utálják azt a szót, hogy más. Azt is aki más. Csak az a baj, hogy ezek a szánalmasak még ahhoz se értenek igazán, hogy szépek legyenek... Szépség alatt a sablonosságot értik... mindegyiknél az a ruhaösszeállítás, sminkek, irreális barnaság, irreális frizura, duckface, nevetséges pózólás...
És akkor nevetek nagyokat, amikor olyan egyének szupersztáros képeit látom, akik nem is régen taknyos gyerekek voltak, akiknek halványlila fogalmuk sem volt az életről, most sincs, de mégis úgy tesznek, mintha volna... persze két mondatot nem bírsz olvasni az adatlapjukon, hogy ne nevess a közhelyeken és ellentmondásokon, de hát a képek számítanak...azokon pedig ők nagy emberek...tudnak valamit, amit mások nem...legalábbis a fenséges testtartásukból és nagymenő arckifejezésükből ez jön le... Nahát...Tényleg ennyiből áll a világ?